*

Finans Jyllands-Posten Watch Medier Om os Persondatapolitik
0

Firma tabte 100.000 kr. på ubesvarede opkald

Det blev dyrt for en mindre vestjysk virksomhed, at den var for dårlig til at tage telefonen.

LIVE

Ubesvarede opkald kan koste mindre virksomheder dyrt.

For hver gang en mulig kunde ringer forgæves, risikerer håndværkeren, servicevirksomheden eller detailbutikken at miste tusindvis af kr. i indtjening, skriver erhvervsbladet.dk.

En direktør i en mindre sydvestjysk webbutik fortæller, at han indtil for få år siden tabte i omegnen af 100.000 kr. om året, fordi det ikke altid var muligt at tage telefonen.

"Ofte havde jeg ikke selv mulighed for at besvare telefonen, fx. hvis jeg var på kundebesøg eller sad i møde med en leverandør. Når jeg ringede tilbage, havde mange kunder fundet en anden løsning i mellemtiden," siger Jesper Christensen, indehaver af webbutikken biopejs.com til erhversbladet.dk.

260 missere om året

Beløbet skal endda ses i lyset af, at langt hovedparten af biopejs.com's kundekontakt foregår via nettet.

"Jeg regnede mig frem til, at de omtrent 260 årlige mistede opkald repræsenterer en samlet bruttoavance på lige knap 100.000 kr.," siger han.

For Jesper Christensen og biopejs.com var løsningen at hyre et callcenter til at passe telefonen, og tilsyneladende er de 15.000 kr. om året for dette givet godt ud.

Selskabet øgede således sin bruttofortjeneste med 40 pct. fra 2008 til 2009.

Læs også