*

Debat
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Fransk præsidentvalg
03.07.17
AP

Macron vil skille sig af med en tredjedel af landets folkevalgte: »Et mindre parlament arbejder bedre«

Knap to måneder efter at have vundet det franske præsidentvalg satte Emmanuel Macron mandag ord på, hvad han ønsker at ændre og fokusere på i sin femårige regeringsperiode. Det skete i...
21.06.17
AP

Uforudset ministermareridt fortsætter for Macron: »Det er noget lort. Lort hele vejen igennem«

PARIS — Det skulle blot have været en lille justering af ministerholdet og udnævnelsen af et par ekstra juniorministre hist og her i kølvandet på parlamentsvalget. I stedet blev den fr...
20.06.17
AP

Macron i store problemer: Topminister går af efter mistanke om fusk

PARIS — Blot én måned efter at have indtaget posten som fransk forsvarsminister vinker Sylvie Goulard – én af præsident Emmanuel Macrons vigtigste kvindelige profiler – farvel. Den 52-...
19.06.17
AP

Analyse: Macron fik sit ønskeparlament, men ...

PARIS — To tredjedele af dem er nye ansigter sammenlignet med parlamentet de seneste fem år. Rekordmange af dem er kvinder (39 pct.). Og et stort flertal af dem støtter præsidenten og ...
17.06.17
AP

Den nationalistiske revolution er afblæst: Macron har givet Europa sin vitalitet tilbage

BRUXELLES — »Jeg giver det ikke fem år, før der er revolution,« forudså en 57-årig støtte af Frankrigs højrenationalistiske parti Front National i april til Jyllands-Posten før det fra...
12.06.17
AP

Analyse: Kan Macrons flertal blive for stort?

Først sagde man, at Emmanuel Macron ikke ville stille op til præsidentvalget. Så præsenterede han sit kandidatur. Så sagde man, at han i hvert fald slet ikke ville spille en stor rolle...
Tilmeld nyhedsbreve

Finans Briefing er den skarpeste efterretningskanal for travle og ambitiøse danskere. Døgnet rundt arbejder vore journalister i flere tidszoner på at indsamle indsigt, som gør dit liv lettere.

Investor giver de vigtigste investeringsnyheder. De rammer din indbakke kl. 08:30, 13:00, 17:30 og når vi har en topnyhed, du ikke bør gå glip af.

Få besked på mail når den nyeste udgave af Finans Update ligger klar.

Jeg giver samtykke til, at Finans må kontakte mig på mail, sms og telefon med aktuelle tilbud, informationer, anbefalinger og vejledninger, konkurrencer samt nyhedsbreve, tilbud på print- og digitale produkter, samt spørgeskemaundersøgelser.

Henvendelserne og behandlingen kan være vedrørende tilbud på aviser – både digitale og på papir – arrangementer, magasiner, e-bøger, bøger, nye apps, film og musik.

Jeg kan til enhver tid begrænse eller tilbagekalde mit samtykke.