Debat
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

Kommentar: Global
27.09.17
Macau er parat til at tage imod de mange spilleglade kinesere i Super Golden Week. Foto: AP

650 millioner kinesere på landevejen

Det er verdens største folkevandring, når Kina lukker ned og alle skal hjem til familien. Eller hvor de nu skal hen. Siden 2000 har Kinas nationaldag den 1. oktober været forvandlet...
20.09.17
Jan Lund er konsulent, forfatter og kommentator med base i Singapore.

I mange lande er mindsteløn ikke intelligent

Prisen på maskiner går ned. Prisen på arbejdskraft går op. En cocktail som især i Asien kan blive dræbende, fordi de fleste samfund er bygget op omkring lavt lønnet arbejdskraft i bu...
13.09.17

Formel 1 kommer til byen

I weekenden ruller de toptunede Formel 1-racere rundt i Singapores gader for 10. gang. Om det også er den sidste vides ikke i skrivende stund. En fornyelse af kontrakten hænger stadi...
02.08.17

Asien fyrer op under kulforbruget

Bruttonationalprodukterne er brandvarme. Væksten buldrer af sted. Milliarder af asiater får køleskab, aircondition og elektrisk lys. Det kræver energi, og der er stadig intet i verd...
14.06.17

150.000 kr. for lidt kransekage til armen

Der er så meget mænd ikke forstår. Som f.eks. forskellen mellem en 200 kroners håndtaske i det lokale storcenter og den brugte Hermes-taske, der forleden fik et hammerslag på 1,3 mio...
10.05.17

Risikokommentar: Balancen er svulmet og skal på skrump

Den amerikanske centralbank (Fed) skal på skrump, helt præcist er det balancen som skal reduceres. Ved forskellige lejligheder har højtstående personer indikeret, eller udtalt, at Feds balance skal reduceres. Af referatet fra Feds møde i marts, d...
Tilmeld nyhedsbreve

Finans Briefing er den skarpeste efterretningskanal for travle og ambitiøse danskere. Døgnet rundt arbejder vore journalister i flere tidszoner på at indsamle indsigt, som gør dit liv lettere.

Investor giver de vigtigste investeringsnyheder. De rammer din indbakke kl. 08:30, 13:00, 17:30 og når vi har en topnyhed, du ikke bør gå glip af.

Få besked på mail når den nyeste udgave af Finans Update ligger klar.

Jeg giver samtykke til, at Finans må kontakte mig på mail, sms og telefon med aktuelle tilbud, informationer, anbefalinger og vejledninger, konkurrencer samt nyhedsbreve, tilbud på print- og digitale produkter, samt spørgeskemaundersøgelser.

Henvendelserne og behandlingen kan være vedrørende tilbud på aviser – både digitale og på papir – arrangementer, magasiner, e-bøger, bøger, nye apps, film og musik.

Jeg kan til enhver tid begrænse eller tilbagekalde mit samtykke.