*

Erhverv
Per Bank
25.08.17
Mens de store dagligvarekæder fortsat kæmper hårdt om kunderne i de fysiske butikker, arbejder der også med mere onlinehandel og digitale løsninger. Arkivfoto: Niels Hougaard.

Butikskrigen flytter på nettet

Onlinesalg og digitalisering er blevet en ny kampplads i dagligvarehandlen. Efter at have holdt sig ude af nethandel med fødevarer er Dansk Supermarked Group på vej med en større satsn...
24.08.17
Kædedirektør Thor Jørgensen satser på at vinde markedsandele med en prisoffensiv i Føtex. Foto: Casper Dalhoff.

Næste skridt i priskrigen: Føtex dumper prisen på 2.000 dagligvarer

Dansk Supermarked sender 250 mio. kr. ind i en massiv priskrig, der skal trække mange flere kunder til Føtex-kæden. Og samtidig lægge hårdt pres på konkurrenterne, der dog også arbejd...
18.08.17
Peter Høgsted vil som adm. direktør Coop Danmark hellere tale om kvalitet end pris i dagligvarehandlen. Arkivfoto: Lars Krabbe.

Coop-chef midt i butikskrigen: Det er fantasiløst kun at snakke om pris

Coop Danmark er klar til at svare igen på konkurrenternes priskrig i de danske supermarked. Men koncernchefen i den dagligvarekoncern mener alligevel, at det er fantasiløst, at hans ko...
13.07.17
Søren Linding, erhvervskommentator.

Kommentar: Ingen tør blinke i den danske discount-krig

Der var lige et øjeblik udsigt til, at der ville komme våbenhvile i den danske dagligvarekrig. Lukningen af det norsk kontrollerede Dagrofas Kiwi-kæde ville kunne reducere overfloden ...
Tilmeld nyhedsbreve

Finans Briefing er den skarpeste efterretningskanal for travle og ambitiøse danskere. Døgnet rundt arbejder vore journalister i flere tidszoner på at indsamle indsigt, som gør dit liv lettere.

Investor giver de vigtigste investeringsnyheder. De rammer din indbakke kl. 08:30, 13:00, 17:30 og når vi har en topnyhed, du ikke bør gå glip af.

Få besked på mail når den nyeste udgave af Finans Update ligger klar.

Jeg giver samtykke til, at Finans må kontakte mig på mail, sms og telefon med aktuelle tilbud, informationer, anbefalinger og vejledninger, konkurrencer samt nyhedsbreve, tilbud på print- og digitale produkter, samt spørgeskemaundersøgelser.

Henvendelserne og behandlingen kan være vedrørende tilbud på aviser – både digitale og på papir – arrangementer, magasiner, e-bøger, bøger, nye apps, film og musik.

Jeg kan til enhver tid begrænse eller tilbagekalde mit samtykke.