Erhverv
0

Mascha Vang sælger sin millionforretning til stort bloggernetværk: Jeg vil prioritere mere tid på familien

Mascha Vang sælger sin succesfulde bloggervirksomhed efter kun to år til Bloggers Delight, der nu har sat sig tungt på det danske influencermarked.

Efter kun to år sælger Macsha Vang sin bloggervirksomhed med 18 bloggere til konkurrenten. Foto: Joachim Ladefoged.

Danmarks største blogger, Mascha Vang, brød i 2015 ud af bloggernetværket Bloggers Delight for at starte sit eget netværk af bloggere, Blogly, der foruden hende selv har kendte bloggere som Julie Zangenberg og Claudia Rex i folden. 

Men efter et kort iværksættereventyr sælger Mascha Vang nu sin virksomhed til konkurrenten Bloggers Delight og rykker dermed tilbage til sin gamle arbejdsgiver.

»Jeg vil stadig elske at holde Blogly arrangementer og være en del af DNA’en på holdet. Forskellen bliver, at der vil være et nyt og større salgsteam i ryggen på bloggerne, der bedre end nogen andre kender til markedet,« siger Mascha Vang.

Handlen er den hidtil største i Danmark inden for blogger- og influencer-området, fastslår Bloggers Delight, selv om prisen er fortrolig. Bloggers Delight overtager Blogly pr. dags dato og vil stå for annoncesalg og forretningen bag de 18 bloggere, som Mascha Vang har samlet i sit netværk.

»Blogly har igennem de sidste to år fundet sin plads i markedet og leveret gode økonomiske nøgletal. De har nogle spændende profiler, der kan bidrage til at løfte niveauet yderligere hos Bloggers Delight i forhold til både kunder og samarbejdspartnere,« siger Henrik Akselbo, medstifter og adm. direktør i Bloggers Delight.

Jeg vælger at prioritere min tid endnu mere på min familie og datte

Macsha Vang, professionel blogger.

Maschas Vangs bloggerforretningen har vist sig som en økonomisk sund konkurrent til Bloggers Delight, der er Danmarks klart største bloggerforretning. Sidste år havde Mascha Vangs virksomhed et overskud på over 2 mio. kr.

Men det er hensynet til familien og særligt hendes femårige datter Hollie Nolia, der nu får hende til at sælge ud.

»Der har faktisk været rigtig meget at se til, siden jeg blev mor, og det vil jeg gerne ændre på nu. På det personlige plan er der sket en hel del, der gør, at jeg vælger at prioritere min tid endnu mere på min familie og datter,« siger Mascha Vang, der fortsætter med at drive sin egen blog, der har mellem 250.000 og 480.000 unikke læsere om måneden.

Vi ser utrolig lyst på fremtiden

Henrik Akselbo, adm. direktør i Bloggers Delight.

Bloggers Delight cementerer sin klare førerposition på bloggermarkedet. Virksomheden omsætter for trecifret millionbeløb om året og landede sidste år en bruttofortjeneste på 8,3 mio. kr.

Bloggernetværket har nu over 320 bloggere i folden og tjener sine penge på at drive annoncesalget og sponseret indhold fra virksomheder på de mange blogs. Herefter deler de indtægten med bloggerne i porten.

 »Den positive udvikling hos Bloggers Delight kombineret med den store interesse for influencer marketing viser tydeligt, at det ikke kun er de store amerikanske spillere som Facebook og Instagram, som stjæler marketingbudgetterne fra de traditionelle, lokale medier. Vi ser utrolig lyst på fremtiden,« siger Henrik Akselbo.

BRANCHENYT
Læs også