*

Erhverv
0

Danskerne er vilde med luksushoteller til lavpris

Secret Escapes har stor vækst i at formidle hoteller i luksusklassen med store rabatter.

Secret Escapes formidler ophold på luksushoteller med solide rabatter.

Danske rejsende vil gerne på luksushoteller, når de kan få opholdet med solide rabatter.

Hotelportalen Secret Escapes har øget omsætningen markant i Danmark, og selskabet forventer yderligere vækst.

I 2016 øgede Secret Escapes ifølge egne oplysninger omsætningen med 38 pct. på det danske marked i forhold til året før. Og ambitionerne er endnu større. I år forventer selskabet at øge salget med 70 pct.

Secret Escapes formidler luksuriøse ophold i en lang række lande. Portalen sælger ophold med store rabatter i lavsæsonen, eller når hotellerne har ledig kapacitet. I nogle tilfælde kan værelserne købes 70 pct. billigere i forhold til normalprisen.

»På trods af sin relativt beskedne størrelse er det danske marked meget interessant for Secret Escapes. Det skyldes ganske enkelt, at mange danskere har købekraften til at købe vores ydelser, efterspørger inspirerende kvalitetsferier og går meget op i, at det ikke må være for dyrt,« siger Ognjen Zeric, direktør i Secret Escapes i Skandinavien, Tyskland, Østrig, Schweiz og Benelux i en skriftlig kommentar.

På trods af sin relativt beskedne størrelse er det danske marked meget interessant for Secret Escapes.

Ognjen Zeric, direktør i Secret Escapes

Han tilføjer, at det spanske marked er 10 gange større end det danske, men antallet af potentielle medlemmer af portalen er markant lavere.

»Derfor er Danmark et vigtigere marked for os end det spanske,« siger Ognjen Zeric.

Ifølge Secret Escapes bruger de danske kunder primært hotelportalen til at finde hoteller uden for Danmarks grænser.

»Sammenlignet med vores brugere på andre markeder rejser danskerne i højere grad udenlands frem for at holde ferie i Danmark,« konstaterer Ognjen Zeric.

Secret Escapes blev lanceret i 2011 og har 41 mio. brugere. Selskabet har siden formidlet 5 mio. overnatninger. I Danmark formidlede selskabet sidste år hotelophold til 24.000 danskere.

Læs også