Erhverv
0

Nu skal Lars Larsen bringe post ud

Dynekongens underskudsramte bilfirma har landet en aftale med PostNord.

Lars Larsens virksomhed Garia A/S har netop indgået en treårig aftale med PostNord om at levere en ny flåde af eldrevne postbiler. Foto: Thomas C K Priskorn

Hvem havde troet, at Danmarks tredjerigeste person, Lars Larsen, skulle levere post ud i Sverige?

Det er nok de færreste, og det er som sådan heller ikke dynekongen selv, der skal køre rundt med breve og pakker. Men Lars Larsens virksomhed Garia A/S har netop indgået en treårig aftale med PostNord om at levere en ny flåde af eldrevne postbiler.

Planen er, at Lars Larsens elbiler skal køre rundt på de svenske landeveje inden udgangen af året.

»Denne kontrakt med Postnord er en meget vigtig milepæl i Garias vækststrategi,« siger Jakob Holstein, adm. direktør i Garia, i en pressemeddelelse.

Garia leverer i dag eldrevne elbiler til parker, offentlige områder, kommuner og store virksomheder i både Europa, Mellemøsten og Nordamerika. Derudover producerer det danske firma eksklusive golfbiler, som også sælges i en række lande.

Det er imidlertid første gang, at Garia får til opgave at levere postbiler. Dog er det kun svenskerne, som kommer til at møde de eldrevne postbiler - og altså ikke danskerne.

Garia blev stiftet i 2005 af bildesigner Anders Lynge og har samlefabrik i Viborg. Selskabet har de seneste fem år haft røde tal på bundlinjen - senest med et rekordstort underskud på 24 mio. kr.

I det officielle erhvervsregister står Lars Larsens søn, Jacob Brunsborg, noteret som adm. direktør for Garia, men det er Jakob Holstein, som har ansvaret for den daglige drift.

Lars Larsen, der har en anslået formue på næsten 30 mia. kr., er bestyrelsesformand i selskabet.

BRANCHENYT
Læs også