*

Erhverv
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

0

34-årige Louise brugte opsparing på yogashop – et år senere sælger hun til hele Europa

Louise Wang Nielsens vej til iværksætteri har ikke været ordinær.

Louise Wang Nielsen, stifter af netbutikken goyogi.dk, der nu rykker ind i Fisketorvet i København. PR-foto: Goyogi

På bare ét år er den aarhusianske onlinebutik goyogi.dk gået fra at være en spinkel iværksætterdrøm til en af Skandinaviens største forhandlere af yogatøj- og udstyr.

Bag succesen står den 34-årige Louise Wang Nielsen, der i august i fjor brugte sin opsparing på 30.000 kr. til at sætte butikken i verden. Nu sælger hun for 200.000 kr. på en god måned og har netop vundet en iværksætterkonkurrence, der giver hende en måneds gratis husleje i det københavnske shoppingcenter Fisketorvet.

»Og jeg har tænkt mig at gøre alt for, at butikken bliver en succes, så jeg kan blive på Fisketorvet, efter den gratis husleje er udløbet. Målet har hele tiden været at åbne en fysisk butik i de store danske byer, og størstedelen af mine kunder kommer i forvejen fra Københavnsområdet,« siger hun.

Louise Wang Nielsens vej til iværksætteri har været alt andet end ordinær. Hun er uddannet modedesigner og tandplejer, har boet i Spanien, Dubai og London med sin mand og to børn og har måttet sætte sit jurastudie på standby, mens hun jagter iværksætterdrømmen.

Den 34-årige aalborgenser gør sig store ambitioner på vegne af goyogi.dk, der trods sin korte levetid sender varer til hele Europa.

»Vi skal være den førende forhandler af yogatøj og yogaudstyr i Norden.  Konkurrencen i Europa er meget hård, og nogle firmaer har store investorer bag sig. Der er nye koncepter på vej i Tyskland, hvor jeg ikke får et ben til jorden. Men i Skandinavien skal vi være størst,« siger Louise Wang Nielsen, der også har lanceret sit eget tøjmærke, Moonchild – og netop sendt sin første ordre af sted til Abu Dhabi.

»Min ambition har hele tiden heddet sig at starte mit eget tøjmærke, og med goyogi.dk har jeg fået en god platform at sælge det på. Vi fører en række forskellige mærker, og omsætningen i butikken stiger. Mange af vores kunder er begyndt at vende tilbage igen og igen,« siger hun.

Goyogi.dk er efterhånden blevet så stor, at Louise Wang Nielsen mere eller mindre har skrottet idéen om at åbne jurabøgerne igen. Hun håber ikke at vende tilbage til studiet, og økonomisk har hun ikke satset så meget, at familien går rabundus, hvis iværksætterdrømmen fejler.

På Fisketorvet tror man, at goyogi-butikken bliver en succes. Det er anden gang, at Fisketorvet hjælper en iværksætterforretning ud over rampen med et gratis butikslokale – sidste år vandt kasketbutikken Capstore, der stadig huserer i centret.

»Det skal ikke være nogen hemmelighed, at det også er en investering for os at give gratis leje i en måned. Derfor har vi nøje udvalgt det stærkeste koncept i forhold til, hvad vores kunder efterspørger. Den moderne forbruger efterspørger i højere grad unikke mærker, kvalitet og køber ind til en bestemt livsstil. Og det er præcis det, som goyogi tilbyder,« siger Jacob Bannor, centerchef på Fisketorvet.

Han har været med til at kåre goyogi som vinder sammen med de øvrige jurymedlemmer; Anders Forup, stifter af smykkevirksomheden Handcrafted CPH, Dorthe Mathiesen, stifter af plakatdesignvirksomheden Vissevasse, og Christian Walther, formand for Dansk Iværksætterforening.

Goyogi var oppe imod 65 andre iværksætterkoncepter i konkurrencen og åbner sin butik i Fisketorvet den 1. november.

BRANCHENYT
Læs også