*

Finans Jyllands-Posten Watch Medier Om Finans Persondatapolitik
0

Kunderne har fået smag for Carlsbergs tynde øl

Carlsberg har store forventninger til markedet for alkoholfrie øl.

Erhverv
Foto: Martin Bubandt

Siden lanceringen er salget af Carlsbergs alkoholfrie øl, Carlsberg Nordic, gået stødt frem og er på bare et år steget 21 pct. Senior brand manager hos Carlsberg, Jeppe Boel, tøver ikke med at kalde øllen en succes, og bryggeriet står klar med en ny lillebror Carlsberg Nordic Hvede, der lanceres til foråret.

Det skriver Børsen.

Til spørgsmålet om alkoholfrie ølmarked er noget, som Carlsberg A/S tror på, svarer Jeppe Boel til Børsen:

- Det er i hvert fald et marked, som vi følger meget tæt og forventer vil tage 4-5 pct. af ølmarkedet i fremtiden. Trenden er, at forbrugerne i stadig højere grad bliver sundhedsbevidste, og i den trend passer nonalkoholisk øl godt ind.

Michael Friis Jørgensen, der er aktieanlytiker i Alm. Brand Markets, stiller sig skeptisk over for, at succesen med alkoholfrie øl vil betyde det store for Carlsbergs aktiekurs, men mener, at det kan være en del af en samlet pakke af initiativer, der kan skubbe Carlsberg fremad.

- Salgstallene her kommer ikke til at flytte ved kommaet i Carlsbergs resultater, men det er stadig et tegn på, hvad Carlsberg kommer til at satse på i fremtiden. Lavere alkoholiske drikke og produktinnovation, siger analytikeren til Børsen.

Læs også
Annonce