*

Erhverv
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

0

McDonald's satsning på morgenmad løfter salget

Foto. AP/ Mark Lennihan

McDonald's havde i fjerde kvartal en vækst i det sammenlignelige salg på 5 pct., og det overraskede de aktieanalytikere, der følger selskabet. Ifølge Bloomberg var forventningen en vækst på 3,2 pct. i forhold til fjerde kvartal 2014.

Fastfoodkæden fremhæver selv en salgsvækst på 5,7 pct. i USA, hvor konceptet All Day Breakfast sammen med mildt vejr var en del af baggrunden for det højere salg i slutningen af sidste år.

Ser man bort fra hjemmemarkedet, har der ifølge selskabet selv været en god udvikling i Storbritannien, Canada og Australien.

Udviklingen i dollarkursen - der er steget løbende over det seneste år - betyder dog, at omsætningen hos den amerikanske fastfoodkæde er faldet med 4 pct. i fjerde kvartal sammenlignet med året før.

Indtjeningen var i fjerde kvartal på 1,2 mia. dollar. Det var en fremgang på omkring 100 mio. dollar i forhold til samme periode året før.

BRANCHENYT
Læs også