*

Finans Jyllands-Posten Watch Medier Om Finans Persondatapolitik
Annonce
0

Kasi-Jesper satser stort: Jeg vil lave smykkeverdenens svar på Zara

Den kontroversielle serieiværksætter Jesper 'Kasi' Nielsen løfter nu lidt af sløret for sit nye projekt, Amazing Jewelry.

Erhverv
Jesper 'Kasi' Nielsen har store ambitioner for sit ny smykkefirma, Amazing Jewelry, der skal være smykkebranchens svar på Zara.  Foto: Niels Hougaard

Jesper 'Kasi' Nielsen kunne kun holde sig fra smykkebranchen i fire dage.

I fredags valgte han højst overraskende at forlade sit eget smykkefirma, Endless Jewelry, og efterfølgende kunne bl.a. Finans berette om spekulationer vedrørende Jesper Nielsens fremtidige forretningsplaner.

Mandag bekræfter Jesper Nielsen så i et interview på TV2 News, at hans nye smykkefirma kommer til at hedde Amazing Jewelry.

Om Jesper 'Kasi' Nielsen
  • Jesper Laustrup Nielsen, bedre kendt som Kasi-Jesper, begyndte sin karriere som leder af tankstationer og discountbutikker, inden han i 2003 forsøgte sig som smykkesælger i Tyskland.
  • Det udviklede sig til et mangeårigt engagement i smykkevirksomheden Pandora, som Jesper Nielsen forlod i efteråret 2010 efter et opgør med topchefen.
  • Tre år senere skød han gang i et nyt smykkeeventyr under navnet Endless Jewelry. Det firma forlod han i forrige uge – blot for at starte et nyt smykkefirma fire dage senere.

Ifølge Jesper Nielsen skal Amazing Jewelry være »smykkeverdenens svar på detailkæden Zara.« Her skal forstås, at smykkerne skal sælges til fornuftige priser, men stadig være af høj kvalitet.

»Vi vil lave ægte varer i sølv og guld, men til en helt anden pris end det, kvinder er vant til. De vil blive overrasket over, hvor billigt man kan sælge det i egne butikker,« siger Jesper Nielsen til TV2 News.

Søren Løntoft Hansen er senioranalytiker i Sydbank og følger smykkebranchen tæt. Han mener, at Kasi-Jespers plan om at sælge ægte smykker til lave priser rammer lige ned i en lukrativ trend.

»Den vækst, vi ser inden for smykkebranchen, er primært i segmentet for affordable luxury. Den del af markedet vokser mere end luksussegmentet og er derfor rigtig godt at befinde sig i,« siger Sydbank-analytikeren.

Hvis Amazing Jewelry vælger at satse på luksus, der er til at betale, kommer selskabet bl.a. til at krydse klinger med danske Pandora, mener Søren Løntoft Hansen.

Pandora har i disse år kæmpe succes og sælger millioner af ringe, charms og andre smykker verden over.

Det spændende ved smykkebranchen er, at du aldrig er bedre end din sidste kollektion.

Morten Gade Steinmetz, partner i Deloitte.

Ifølge partner i Deloitte, Morten Gade Steinmetz, der har særlig fokus på blandt andet mode- og tekstilbranchen, er det ikke urealistisk, at Amazing Jewelry kan konkurrere med et allerede etableret brand som Pandora.

»Jesper Nielsen har et enormt kendskab til smykkebranchen. Og det spændende ved branchen er, at du aldrig er bedre end din sidste kollektion. Det vil kræve en enorm kapital, men hvis han er i stand til at nytænke sit koncept og ramme nutidige trends, er det ikke utænkeligt,« siger Morten Gade Steinmetz.

Sjovt nok var det en aftale i 2005 om eneretten til at sælge Pandoras smykker på det tyske marked, der kickstartede Jesper Nielsens karriere inden for smykkebranchen.

I efteråret 2010 måtte han forlade Pandora efter et opgør med topchefen.

Udover at starte et nyt smykkefirma med egne butikker i både Danmark og udlandet har Jesper Nielsen planer om at involvere sig i et nyt stort håndboldprojekt.

På sin Facebook-side skriver Jesper Nielsen, at han har sikret sig licensen til at skabe et storhold i Danmark, såfremt en kommende europæiske privatliga ved navn Premier Handball League bliver en realitet.

Læs også