*

Finans Jyllands-Posten Watch Medier Om Finans Persondatapolitik
0

Kasi-Jesper er på jagt i 20 byer - og det koster en halv mio. at være med

Erhvervsmanden Jesper Nielsen leder nu efter franchisetagere til sit nye smykkefirma. Planen er at åbne danske butikker »hurtigst muligt.«

Erhverv
Jesper Nielsen har stiftet nyt smykkefirma - og vil måle det med en af verdens mest succesrige tøjkæder. Foto: Niels Hougaard

Meget kan man sige om forretningsmanden Jesper Nielsen, bedre kendt som Kasi-Jesper, men han har aldrig ligget på den lade side.

Fire dage efter at have forladt sit smykkefirma Endless Jewelry præsenterede Jesper Nielsen i denne uge en ny ambitiøs smykkesatsning, Amazing Jewelry.

Nu er den 46-årige iværksætter gået på jagt efter franchisetagere, der vil være en del af forretningen.

Om Jesper 'Kasi' Nielsen
  • Jesper Laustrup Nielsen, bedre kendt som Kasi-Jesper, begyndte sin karriere som leder af tankstationer og discountbutikker, inden han i 2003 forsøgte sig som smykkesælger i Tyskland.
  • Det udviklede sig til et mangeårigt engagement i smykkevirksomheden Pandora, som Jesper Nielsen forlod i efteråret 2010 efter et opgør med topchefen.
  • Tre år senere skød han gang i et nyt smykkeeventyr under navnet Endless Jewelry. Det firma har han nu forladt – blot for at starte et nyt smykkefirma, Amazing Jewelry.

Ifølge Jesper Nielsen kan man for godt en halv million kroner komme med i hulen, og allerede er han blevet kontaktet af 30-40 potentielle franchisetagere. Det skriver han i en mail til Finans.

Franchise betyder, at man køber en tilladelse af Jesper Nielsen til at drive en Amazing Jewelry-butik og dermed får adgang til virksomhedens varer, brand og netværk.

Planen er, at de første Amazing Jewelry-smykker skal langes over disken i Danmark til maj eller juni, skriver Jesper Nielsen. Han vil »hurtigst muligt« have placeret 20-24 butikker på landkortet.

I vanlig stil fejler ambitionsniveauet intet, når Jesper Nielsen giver sig i kast med nye projekter. Amazing Jewelry skal være »smykkeverdenens svar på Zara,« siger han, der således vil måle sig med en af verdens mest succesrige tøjkæder.

Smykkerne fra Amazing Jewelry skal være i ægte guld og sølv og til priser, der ligger under rivalernes, lyder det.

»Vi har sammensat syv kollektioner. 4.000 forskellige smykker, der passer til de trends, vi ser i verden lige nu,« skriver Jesper Nielsen og tilføjer, at de mange smykker skal produceres i Asien.

Samme opskrift brugte han i Endless Jewelry, der får sine smykker lavet i Vietnam.

Ifølge flere branchekendere rammer Kasi-Jesper ned i en del af smykkemarkedet, som vokser kraftigt i disse år. De taler om affordable luxury – ægte smykker til lave priser – som bl.a. Pandora har stor succes med.

Morten Gade Steinmetz, partner i Deloitte, vil ikke afvise, at Amazing Jewelry kan konkurrere med et allerede etableret brand som Pandora.

»Det vil kræve en enorm kapital, men hvis han er i stand til at nytænke sit koncept og ramme nutidige trends, er det ikke utænkeligt,« sagde Morten Gade Steinmetz tidligere på ugen.

Læs også
Annonce