*

Debat
Mine nyheder

Vi har ikke publiceret nogle artikler for nyligt i de emner, du følger. Søg efter andre emner her.

Du har ingen overvågninger endnu

Klik på ikonet for at overvåge
emner og journalister.

0

Mærsk og DSV går i krig

Kommentar: Skal Danmarks største virksomhed lykkes med sin digitale vækststrategi, går den i krig med sine kunder. Det bliver dyrt.

A.P. Møller-Mærsks koncernchef Søren Skou var på hårdt arbejde på selskabets kapitalmarkedsdag i december sidste år med at forklare transformationen af Danmarks største virksomhed. Men det er ingenting i forhold til at føre den digitale vækststrategi ud i livet.  
Foto: A.P. Møller-Mærsk

Kursen mod fremtiden er sat for Danmarks suverænt største virksomhed. signalerer med sin forestående opsplitning og ikke mindst valget af IT-kometen Jim Hagemann Snabe som ny formand for bestyrelsen, at alle kræfter nu satses på en digitalt ledende, integreret transport- og logistikkoncern. Vækstambitionerne ligger dybt indgroet i den syvtakkede stjerne, og derfor udskilles de olierelaterede aktiviteter for at skabe finansielt råderum til at ekspandere Esplanadens traditionelle kerneforretning med de lyseblå containerskibe i centrum...

Få hurtig adgang til artiklen
Køb Finans
Hvad er Finans?
Priserne er inkl. moms. Der er ingen binding. Du kan til enhver tid opsige dit abonnement.
Læs også