*

Erhverv
0

Lektien er lært – billige priser betyder noget

Analyse: Supermarkederne må erkende, at prisen betyder noget for kunderne. Tidligere satsninger på kundeloyalitet og high-end produktlinjer skrottes til fordel for ren priskonkurrence.

Butikskæden Target kæmper med faldende salg. Nu vil selskabet sænke priserne og gå i benhård priskonkurrence med konkurrenterne. Foto: Robert F. Bukaty

NEW YORK - Gennem flere år har supermarkeder og varehuse forsøgt at bilde sig selv og kunderne ind, at de havde noget ekstra at byde på - egne mærker, luksusvarer til rimelige priser og kundeloyalitetsprogrammer - for at lokke kunderne til og fjerne fokus fra prisen. Men nu erkender flere butikker i USA, at prisen rent faktisk betyder noget...

Få hurtig adgang til artiklen
Køb Finans
Hvad er Finans?
Priserne er inkl. moms. Der er ingen binding. Du kan til enhver tid opsige dit abonnement.
BRANCHENYT
Læs også