*

Finans Jyllands-Posten Watch Medier Om Finans Persondatapolitik
0

Arla-chef om Asien: Man kan ikke være med på en badebillet

Kina har en tendens til at stjæle al opmærksomheden i Asien, men det kan godt betale sig for danske virksomheder også at fokusere på de andre lande i regionen.

Erhverv
Jesper Colding er chef for det kontor, som Arla i sommer åbnede i Malaysia. Kontoret skal sikre mejerigiganten vækst i regionen. Foto: Arla

Når vi i Danmark taler om vækst og eksport til Asien, har vi det med at sætte lighedstegn mellem Asien og Kina. Som verdens næststørste økonomi er det da også med god grund, at Kina har det med at stjæle opmærksomheden fra de øvrige lande i regionen.

Kina er klart det land i Asien, som danske virksomheder eksporterer flest varer til. Men der er også andre lande i Asien, som er interessante for de danske virksomheder.

Det er mejerigiganten Arla bl.a. et eksempel på. I sommer...

Få adgang til hele artiklen

Finans login

Et abonnement på Finans giver dig ubegrænset adgang til alt indhold på finans.dk

Prøv Finans gratis i 40 dage eller køb her.Prøv gratis
Har du allerede et login? Login her
Læs også
Annonce