*

Finans Jyllands-Posten Watch Medier Om Finans Persondatapolitik
0

Har Danske Bank egentlig tabt 17.000 eller 49.000 kunder?

I forbindelse med Danske Banks årsregnskab, har der været to tal fremme om, hvor mange kunder banken egentlig har mistet. Få forklaringen her.

Finans
Danske bank har tabt kunder det seneste år, det er sikkert. Hvor mange det præcist drejer sig om, er der uenighed om. Foto: Torben Åndahl

Mandag kunne vi her på Finans fortælle, at Danske Bank det seneste år har tabt 49.000 kunder. Tallet stammer fra en ny undersøgelse fra Voxmeter. Tirsdag morgen kom storbankens regnskab så, og på pressemødet fortalte Thomas F. Borgen, adm. direktør i Danske Bank, at banken har tabt 17.000 kunder i 2015.

Hvilket tal er så det rigtige? Det korte svar er underligt nok, at det er begge tal.

Det skyldes ganske enkelt, at tallene er opgjort på hver sin måde. Voxmeters tal stammer ...

Få adgang til hele artiklen

Finans login

Et abonnement på Finans giver dig ubegrænset adgang til alt indhold på finans.dk

Prøv Finans gratis i 40 dage eller køb her.Prøv gratis
Har du allerede et login? Login her
Læs også
Annonce