*

Politik
0

Virksomheder og fagbevægelsen køber sig til indflydelse gennem danske tænketanke

Fagbevægelsen, erhvervsorganisationerne og landets største virksomheder er storsponsorer af de danske tænketanke. Det sikrer dem indflydelse i den politiske debat, konkluderer eksperter.

Tænketanke får større og større indflydelse på den politiske debat herhjemme. Her Mads Lundby Hansen, cheføkonom i  Cepos for bordenden, sammen med bl.a. direktør i Arbejderbevægelsens Erhvervsråd, Lars Andersen (nr. to fra højre).

Når landets største tænketanke leverer analyser til medierne eller agerer eksperter på tv, sker det med millioner af kroner i ryggen fra fagbevægelsen, fonde og en lang række af Danmarks største virksomheder...

Få hurtig adgang til artiklen
Køb Finans
Hvad er Finans?
Priserne er inkl. moms. Der er ingen binding. Du kan til enhver tid opsige dit abonnement.
Læs også