Privatøkonomi
0

Postnords dødskamp løfter North Media

En turnaround af virksomheden og Postnords dødskamp gavner North Media.

North Media har gennem sit selskab FK Distribution fået en ekstra luns af markedet for tilbudsaviser, efter at Postnord har skåret ned på sin distribution. Foto: Thomas Borberg

North Media, den eneste danske børsnoterede medievirksomhed, er i fokus som følge af Postnords omlægning af distributionen fra årsskiftet. Omlægningen betyder, at husstandene kun vil få leveret post én gang ugentligt, og de færre postbude skal gå forskellige ruter på de forskellige ugedage. For Coop, Dansk Supermarked, Elgiganten, Harald Nyborg og en lang række andre dagligvarekæder, byggemarkeder, hvidevarekæder og lignende kan Postnords nye produktionsmodel ikke bruges, da reklamer og tilbudsaviser gerne skal ramme forbrugerne i et område på samme tidspunkt koordineret med, hvornår varerne er på tilbud i butikkerne. Så her mister Postnord et interessant marked. Det betyder omvendt en væsentlig konkurrencefordel for North Medias vigtigste forretningsenhed, FK Distribution, som næst efter Postnord er langt største aktør på markedet for omdeling af reklamer og tilbudsaviser...

Få hurtig adgang til artiklen
Køb Finans
Hvad er Finans?
Priserne er inkl. moms. Der er ingen binding. Du kan til enhver tid opsige dit abonnement.
BRANCHENYT
Læs også