*

Finans Jyllands-Posten Watch Medier Om Finans Persondatapolitik
0

Pressenævnet kritiserer Jyllands-Posten

Jyllands-Posten får kritik for ikke at imødekomme en anmodning om at fjerne navnet på et bestyrelsesmedlem i en artikel offentliggjort for 11 år siden.

Rettelser

I 2004 omtalte Jyllands-Posten, at et århusiansk aktieselskab var gået konkurs. I en dom fra Højesteret var bestyrelsesmedlemmer blevet dømt erstatningsansvarlige for selskabets tab og skulle betale en erstatning til konkursboet.

Ét af bestyrelsesmedlemmerne var også selskabets advokat. Han var omtalt ved navn i artiklen og har nu ønsket at få fjernet sit navn fra artiklen. Han mener ikke, at det længere kan være relevant, at hans navn fremgår af artiklen 11 år efter dommen.

Pressenævnet finder, at principperne i dommen stadig har offentlig interesse, men at det ikke længere er rimeligt at nævne det tidligere bestyrelsesmedlem ved navn. Pressenævnet udtaler derfor kritik af Jyllands-Posten for ikke at have imødekommet anmodningen om at fjerne navnet fra artiklen på jyllands-posten.dk.

Pressenævnet har pålagt os at bringe ovennævnte meddelelse. Hele kendelsen fra Pressenævnet kan læses på pressenaevnet.dk.

Læs også