Direkte

Ingefær kan være med til at give dig meget mere energi

Artiklens øverste billede

Dette er sponsoreret indhold fra Ingefærshots.dk, publiceret 31. august 2021.

Hvis du føler dig enten træt eller nedslidt i din dagligdag - og det er uanset, hvor meget du sover eller hviler dig - og derfor ønsker at blive opkvikket naturligt, og ikke gennem koffein, så kan du overveje at tilføre mere ingefær til din kost. Læs med her og bliv klogere på, hvorfor du bør overveje dette - og hvordan ingefæren kan få dig til at føle dig mindre energiforladt i din hverdag.

Ingefær er mest kendt for at være et krydderi fra det asiatiske køkken, men den kommer i mange andre former, hvor du nødvendigvis ikke behøves at tænke så meget over, hvordan du skal få den inkorporeret i din mad - medmindre du selvfølgelig ønsker at gøre dette. Du kan dog vælge at starte dagen ud med et eller to ingefærshots eller en kop ingefær te. På den måde, er du i hvert fald sikker på, at du får tilført lidt ingefær til din kost. Der findes desuden også et hav af forskellige ingefærshots opskrifter, som er nemme at give sig i kast med.

Du reducerer risikoen for betændelsestilstande

Der er nemlig rigtig mange fordele ved at indtage mere ingefær - hvad end det er i maden eller som ingefærshots - og de er alle med til at booste dit energiniveau på en helt naturlig måde. Den første er, at ingefær kan være med til at reducere risikoen for at udvikle betændelsestilstande. Det kan den, fordi den indeholder mange antioxidanter, der er med til at gøre den antiinflammatorisk. Ingefærs antiinflammatoriske egenskaber kan være med til at reducere risikoen for at udvikle kroniske, træthedsfremkaldende tilstande, såsom hjertesygdomme eller kræft. Den kan hertil også hjælpe med ledsmerter og stivhed, der begge også kan være med til at gøre en energiforladt.

Du reducerer risikoen for at få bakterielle infektioner

Infektioner kan være en anden kilde til træthed - og her kan ingefær også fungere som en hjælpende hånd. Antioxidanterne i ingefæren har tilsyneladende evnen til at bekæmpe infektioner, der er forårsaget af bakterier. Dens anvendelse som antibiotikum går faktisk flere tusinder af år tilbage - og nu er man begyndt at forske endnu mere i det, da indtag af ingefær ikke har bivirkninger, som mange andre medicinske præparater.

Du vil lettere kunne bekæmpe virusinfektioner

Der går ikke længe før efteråret melder sin ankomst, og det betyder også, at influenzasæsonen går i gang. Både influenza og luftvejsinfektioner kan være drænende for ens energi, og der kan gå lang tid, før man føler sig helt frisk igen. Daglige doser af ingefær, kan dog bevirke til, at du bedre kan modstå virusser. Dette skyldes, at du får et stærkere immunforsvar, og det gør du, fordi ingefæren indeholder så mange antioxidanter, som den gør.

Så hvis du vil drage fordel af naturens bedste kilde til mere energi, så sørg for at få inkorporeret mere ingefær i din kost, hvad end det er som krydderi eller flydende. Den kan nemlig både bruges i lækre karryretter, smoothies og desserter, men den kan også, som nævnt, drikkes som te eller shot. Den nemmeste måde at sikre sig det øgede indtag på kan være at give sig i kast med at lave shots selv. Der findes nemlig, som nævnt tidligere, rigtig mange nemme og velsmagende ingefærshots opskrifter på nettet.

Mere som dette

Forsiden lige nu

Andre læser

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.