Codan vil satse på vækst på privatområdet
Danmarks tredjestørste forsikringsselskab, Codan, der fik et stort minus i 1. halvår, vil fokusere på yderligere vækst på privat-området, skriver Infopaq.
- De seneste års udvikling med stigende kundeafgang er nu vendt, og kunderne er begyndt at vende tilbage til os. Den udvikling skal vi holde fast i, og det gør vi bl.a. ved i efteråret at videreføre den massive markedsføringsindsats, som vi tog hul på med forårets KerneKunde-kampagne, siger direktør Poul Mortensen i en kommentar på Codans intranet.
Han siger, at Codan også i endnu højere grad skal dyrke de kundegrupper, selskabet i forvejen har godt fat i.
Et konkret eksempel er den nye aftale med Ældre Sagen, hvor Codan både målretter forsikringer og service til folk over 50 år. Det er nemlig en voksende gruppe af forbrugere, som både har penge og passer på deres ting.
- 1,8 millioner af Danmarks befolkning er over 50 år og står for 40 pct. af forbruget og 70 pct. af den private formue. Så det er ikke uden grund, at man taler om det grå guld - og de kunder vil vi gerne have flere af, siger Poul Mortensen.
Codan fremlagde halvårstal i torsdags, og bundlinjen viste et underskud på 404 mio. kr. - en fordobling af tabet i samme periode af 2001.
(www.netposten.dk - email: netposten@netposten.dk - tlf.: 33 33 99 26)