Erhverv

Dansk Telia-boss ærgrer sig efter ny kundeflugt: »Selvfølgelig er jeg ikke tilfreds«

Telia har tabt 24.000 danske mobilkunder i årets første kvartal. Kundeflugten fortsætter dermed i Telia, mens det svensk-finske teleselskab omvendt formår at tjene flere penge pr. kunde.

Sidste år tabte Telia 127.000 mobilkunder. Den tendens fortsætter ind i 2018, hvor 24.000 mobilkunder forlod Telias danske forretning i første kvartal. Foto: Ernst Tobisch

Der er ikke meget at juble over i Telias danske forretning for tiden.

Sidste år mistede Telia 127.000 danske mobilkunder - svarende til ca. hver 12. kunde - hovedsageligt fordi den svensk-finske telegigant ryddede op i inaktive kunder og stoppede salget af taletidskort.

Men kundeflugten er ikke stilnet af i de første tre måneder af 2018. Telias kvartalsregnskab viser nemlig, at telekoncernen har mistet 24.000 danske mobilkunder og 9.000 bredbåndskunder...

Læs også
Top job