Erhverv

Dansk tøjkoncern melder om fut i salget af grøn mode

Bestseller, der afsætter mode på 70 markeder, arbejder intenst med krav fra forbrugere og kunder om mere bæredygtighed.

Blandt de 20 tøjmærker i den danske modegigant Bestseller er Vero Moda.  Foto: Stine Bidstrup

Salget af bæredygtigt tøj vokser hastigt hos danske Bestseller med 20 mærker. Storkoncernen skruer derfor yderligere op inden for den satsning – både for at gøre en god forretning og gøre aktiviteterne mere bæredygtige.

Bestseller, som i fjor omsatte for 24 mia. kr. og har salg i 70 lande, lancerede i slutningen af 2018 en ny strategi for netop bæredygtighed. Under navnet ”Fashion FWD” rummer den en række konkrete mål for årene 2019-25. Det gælder lige fra eksempelvis brugen af vedvarende energi i selskabets bygninger til anvendelsen af andre råvarer til tøjet og arbejdsforhold hos leverandørerne...

BRANCHENYT
Læs også