Erhverv

Ny strategi er første skridt mod et helt nyt Grundfos

Mads Nipper, topchef i Grundfos, er klar med en 2025-strategi, som skal transformere industrigiganten fra at være en regulær pumpefabrikant til et vandløsningsselskab.

Grundfos-salget satte rekord i 2018 med 26,7 mia. kr. Nu sætter ledelsen kursen mod nye salgsrekorder med en ny strategi, der indvarsler afgørende ændringer af den Grundfos-forretning, som omverdenen kender i dag. Foto: Casper Dalhoff

I 74 år har pumper været Grundfos-forretningens dna. Nu lægger en spritny strategi op til en transformation af det Grundfos, som omverdenen og de 19.000 ansatte kender i dag.

»Strategien er grundstenen til en transformation, der fører Grundfos fra at være leverandør af pumper til på sigt at være et reelt vandløsningsselskab, som stadig sælger mange af verdens bedste pumper,« siger Mads Nipper, koncernchef i Grundfos...

BRANCHENYT
Læs også