Topotarget i minus

Topotarget er i fuld sving med at udvide sin salgsstyrke i Europa og USA, og det præger kvartalsregnskabet fra selskabet.

Topotarget fik et ni-måneders underskud på 156,6 mio. kr. mod 124,5 mio. kr. i samme periode af 2006. Regnskabet belastes først og fremmest af højere driftsomkostninger. »De øgede omkostninger skyldes et højere antal salgsmedarbejdere i Europa, da Savene lanceres i flere lande, samt at selskabets salgsstyrke er blevet etableret i Topotarget USA, Inc. med henblik på lanceringen af Totect i oktober måned 2007. Markedsføringsmæssige aktiviteter er således stigende i USA,« skriver selskabet i regnskabet.

Topotargets første produkt på markedet, Savene, der er et middel mod vævsskader, havde en samlet omsætning på 12,9 mio. kr. i de første ni måneder af 2007. På grund af sæsonudsving, oplevede Savene dog et lidt svagere salg i 3. kvartal.

For hele 2007 regulerer Topotarget forventningerne til årets underskud. Topotarget venter nu et samlet underskud før skat i niveauet 255-275 mio. kr. mod et tidligere ventet underskud i niveauet 275-295 mio. kr. Årsagen til de ændrede forventninger er hovedsageligt en følge af positive synergieffekter efter integrationen af Apoxis S.A. i Topotargets schweiziske selskab.

RB-Børsen

BRANCHENYT
Læs også