Tilfredse kunder

Forsikring Forsikringsselskaberne er blevet mere populære hos kunderne end tidligere. Det skyldes især stormflod og regnskyl.

Tal fra Dansk KundeIndex ved Handelshøjskolen, Aarhus Universitet, viser, at den stigende tilfredshed bl.a. hænger sammen med, at selskaberne er blevet mere gennemskuelige på deres tilbud og aftaler.

Og de to forskere bag dansk KundeIndex, lektor Jacob Eskildsen og professor Kai Kristensen, vurderer, at den seneste stormflod og de mere voldsomme regnskyl kan have spillet positivt ind på kundetilfredsheden i dette års undersøgelse.

»Når så mange mennesker får tilkendt erstatning, kan det være med til at hæve den generelle kundetilfredshed. Det skyldes naturligvis også, at det er store mediebegivenheder, så rigtigt mange forsikringskunder får indtrykket af, at når uheldet er ude, dækker forsikringen,« forklarer Jacob Eskildsen.

Der er foretaget omkring 3.100 interviews med privat- og erhvervskunder hos bl.a. Tryg, Topdanmark, Alm. Brand, Codan, Alka, If og Nykredit.

/ritzau/

BRANCHENYT
Læs også