JP udnævner ny bladdirektør

Den 37-årige Klaus Høeg-Hagensen bliver ny bladdirektør på Morgenavisen Jyllands-Posten.

I dag er han annoncedirektør på avisen, men pr. 1. december bliver ansvarsområdet udvidet, når Klaus Høeg-Hagensen sætter sig i bladdirektørstolen på Jyllands-Posten.

Den blev ledig med Torsten Bjerre Rasmussens ansættelse som koncerndirektør i JP/Politikens Hus i sidste uge.

Som bladdirektør får Klaus Høeg-Hagensen ansvaret for husets kommercielle aktiviteter og skal sørge for fortsat at positionere virksomheden i en tid, som byder på stadigt flere gratis nyheder til danskerne.

»JP er en meget veldreven forretning, så det handler om at fortsætte det gode arbejde og den gode udvikling især på de elektroniske medier. Vi skal til stadighed udvikle virksomheden kommercielt, så vi kan fastholde de gode resultater, som virksomheden skaber,« siger Klaus HøegHagensen.

Han har været ansat på avisen siden 1996. Først som chefkonsulent i annonceafdelingen, siden som annoncechef og fra 2003 som annoncedirektør.

»Jeg er glad for, at jeg fik tilbuddet om at blive bladdirektør og skal sørge for at gøre mit bedste. Jeg glæder mig til at komme i gang,« siger Klaus Høeg-Hagensen.

Adm. direktør og ansvarhavende chefredaktør Carsten Juste lægger vægt på den nye bladdirektørs evner til at skabe resultater.

»Klaus er en meget ihærdig, effektiv og udviklende chef med et skarpt hoved, der på fornem vis evner at omsætte tankerne til målbare resultater. Hans initiativ og direkte form giver konstant solide resultater, uanset om der opereres i modgang eller medgang,« siger Carsten Juste.

Før sin ansættelse på Jyllands-Posten var Klaus Høeg-Hagensen først hos Ecco og senere hos Dansk Supermarked.

Læs også