Aurora-pris til Tarzan

Et ellers alvorligt emne fik smilene frem, da reklamebureauet Uncle Grey i aftes vandt den eftertragtede reklamepris Aurora-prisen for sin dagbladsannonce for Verdensnaturfonden WWF.

Dommerkomiteen kunne ikke stå for Tarzan og den skamklippede regnskov og belønnede det kreative team bestående af Michael Paterson, Jesper Hansen og Rasmus Gottliebsen fra reklamebureauet Uncle Grey med branchens mest prestigefyldte pris.

»Annoncen for WWF kan det hele. Den kommunikerer knivskarpt, hvad problemet er - den er flot eksekveret, og så har den det element af vanvid, som gør, at man husker den. Den tager et alvorligt emne op og bibringer det humor uden at fjerne alvoren,« begrunder formand for Aurora-dommerkomiteen Bjarke Stemann valget af årets Aurora-prisvinder.

Traditionen tro var de nominerede annoncer inddelt i syv kategorier, og der blev kåret en vinder inden for hver kategori, inden Uncle Grey og WWF-annoncen blev kåret som samlet vinder ved den 37. Aurora-prisuddeling.

Læs også