E-handel med ringe service

E-handlen spænder ben for sig selv. Flere undersøgelser fastslår, at online-butikker ikke lever op til de mest simple forretningsprincipper om kundebehandling. Servicen på almindelige butikkers online-kanal er ringere end de rene e-butikker.

Analysefirmaet Andersen Consulting foretog under julehandlen et servicetjek af de 100 største og mest kendte internetbutikker. 480 gaver skulle være købt, men det lykkedes kun at købe 350. I en fjerdedel af verdens førende internetbutikker var det umuligt at købe noget. Siderne ville ikke modtage ordrer, brød sammen under handlen, var under opbygning eller på anden måde ude af drift.

Undersøgelsen skulle have handlet om leveringstider. Men Andersen Consulting fandt, at driftsikkerhed var et langt større problem end leveringssvigt. Ingen af de 100 e-butikker var fejlfrie. Generelt var traditionelle butikkers online-butikker værre end de rene e-butikker...

BRANCHENYT
Læs også