Kvindelig skepsis over for e-handel

E-handelens brancheformand erkender, at der først kommer gang i Net-handelen, når de handlende indretter sig efter kvindelige værdier og adfærd

Det at købe ind via en computer er på vej frem, men endnu har det kun tag i de færreste danskere. Af samtlige køb, som danskere foretager, er det stadig kun mellem 0,3 og 0,5 pct., der foregår på Internettet. En væsentlig forklaring er en dominerende, mandlig tankegang.

Det mener formanden for foreningen for Dansk Internethandel, Gert Birnbacher. Han nikker genkendende til de konklusioner, som to kvindelige forfattere bag en ny, 500 sider lang undersøgelse af Internethandelen er kommet frem til. De har koncentreret sig om kvinder, deres indkøbsvaner og livsstil. Resultatet er nedslående for de handelsmænd, som tror, at omsætningen ligger lige om hjørnet, klar til at eksplodere, hvis de bare byder sig til på Nettet...

BRANCHENYT
Læs også