Mændene er med på moden

Salget af herretøj i de danske butikker går frem. Samtidig er flere producenter klar til hurtigt at levere ny og specialiseret mode til mænd.

Nye tal fra Dansk Textil Union viser, at der atter er vækst i det danske tøjsalg. I årets første seks måneder er salget steget med 4,3 pct., og det skyldes ikke mindst herretøjet, som i perioden er vokset med 7,8 pct. På sidste uges modemesse i København var der også tydelig optimisme hos de danske producenter af tøj til mænd.

En af dem er den nye virksomhed Tokyo A/S, som er etableret af folk med adskillige års erfaring inden for produktion og afsætning af modetøj. Tokyo fra Århus var for første gang med på modemessen i Bella Center. Her viste firmaet en kollektion af tøj til moderigtige mænd. Tokyo skiller sig ud fra andre i herretøjsindustrien ved at satse på hurtig levering. Det tøj, som indkøbere bestiller nu, vil være klar i butikkerne om kort tid...

Læs også
Top job