Vækst i Kina

Carrefour udvider forretningen

KINA Den franske supermarkedskoncern Carrefour SA sigter mod en omsætningsstigning på 25 pct. i Kina i år i forlængelse af åbning af nye forretninger på det hurtigt voksende kinesiske marked. Omsætningen voksede i fjor ligeledes med 25 pct. - sammenlignet med en fremgang på 21 pct. i 2004, oplyser Carrefours ledende repræsentant i Kina, Jean Luc Chereau. I 2006 forventes en vækst på samme niveau. Det kinesiske detailmarked, der tegner sig for en omsætning på 240 mia. dollars (1481 mia. kr.) om året, er Asiens største efter Japan, og det er domineret af lokale giganter som Shanghai Bailian Group, Beijing Wangfujing Group og Wumart Stores. Udenlandske detailforetagender sad i 2004 på beskedne 2,6 pct. af det kinesiske marked. Carrefour har 70 forretninger i Kina, og det er hensigten at åbne 20 nye i år - sammenlignet med 15 i 2005. Reuters

BRANCHENYT
Læs også