Færre klager

303 mennesker var så utilfredse med deres bank sidste år, at de valgte at klage til Pengeinstitutankenævnet.

Det fremgår af Ankenævnets årsberetning 2006, som blev offentliggjort mandag. Ankenævnet modtog 303 klager i 2006, hvilket er færre end i 2004 og 2005, da henholdsvis 345 og 337 klagede over deres bank. Tallene for de seneste tre år er lavere end tidligere. Antallet lå i årene 1996-2003 omkring 500. Jørgen Horwitz, direktør for Finansrådet, er godt tilfreds. »Jeg er rigtig glad for det lave antal af klagesager. I bund og grund betyder det jo, at der er flere tilfredse kunder. Bankerne og sparekasserne er kun interesserede i at få løst eventuelle problemer bedst muligt for kunden, så han eller hun også i fremtiden gerne vil være kunde i banken,« siger Jørgen Horwitz. Han mener, at bankerne tager mange af kundernes klager i opløbet og løser problemerne internt mellem den enkelte kunde og banken.

/ritzau/..

BRANCHENYT
Læs også