Carlsberg vil lave rejser og tv

BRANDING Bryggerigiganten vil være langt mere end blot øl - varemærket skal udvikles til at være et helt univers.

De 32 gæster på Carlsbergs tur til Champions League-finalen i Athen bemærkede det næppe, da de gik ombord på den store Airbus. Heller ikke selv om flyets sæder og tv-skærme var omdannet til et Carlsberg- univers: Det var reelt bryggeriets jomfrutur som ”rejsearrangør”.

Forbrugerne skal lære at elske Carlsberg og Tuborg så meget, at varemærket bliver en langt større og indarbejdet del af deres liv end blot en pilsner i ny og næ.

Bryggeriet har allerede lanceret sin egen tøjlinje, og meget mere er i støbeskeen. Lige nu tumler man med planer om at etablere sit eget rejsekoncept i samarbejde med et rejsebureau og oprette Carlsberg-tv på nettet.

Under den altfavnende overskrift ”Living the Brand” vil Carlsberg tilbyde sine kunder et univers af grøn livsstil. Farven passer perfekt til tidens trend.

»Verden og forbrugerne ændrer sig dramatisk i disse år. For blot et par år siden gad ingen tale om global opvarmning. Nu er det på alles læber. Lovgivningen er også under forandring, og vi kan se, at vi får mere lovgivning om vores branche. Derfor kan man ikke bare bevidstløst fortsætte med den samme medieplanlægning som tidligere,« siger direktør Keld Strudahl, der er chef for Carlsberg internationale sponsoraktiviteter.



..

BRANCHENYT
Læs også