Boconcept øger

Boconcept, der sælger designmøbler og tilbehør via butikskoncept, øgede omsætningen i første halvår 2007/08 19,7 pct. i forhold til samme periode sidste år - væksten i same-store-sales har udgjort 8 pct. og endte på 593,7 mio. kr. Overskuddet før skat blev på 42,1 mio. kr. mod 28,0 mio. kr.

For 2. kvartal 2007/08 isoleret var fremgangen i forhold til sidste år på 6,9 mio. kr. til 24,6 mio. kr. Der er siden regnskabsårets begyndelse åbnet 18 nye Boconcept Brand Stores og lukket én.

Omsætningsvæksten kom trods afmatning på visse markeder, skriver Boconcept. Salget til Boconcept Brand Stores steg 34 pct., salget til Boconcept Studios steg 3 pct., mens salg til produktkunder blev reduceret 61 pct. og nu udgør mindre end 4 pct. af den samlede omsætning.

Selve salget endte i den øvre ende af forventningen, der lyder på en vækst for hele regnskabsåret på 15-20 pct.

Den nye kollektion, som har betydet udskiftning af 25 pct. af det samlede produktprogram, er blevet lanceret udrullet og godt modtaget.

RB-Børsen

Læs også