BoConcept længere ud i verden

Den børsnoterede møbelkoncern er efter de seneste års vækst klar til ekspansion flere steder på kloden

Efter opbygningen af egen butikskæde i 43 af verdens lande er den danske møbelkoncern BoConcept klar til at erobre endnu flere internationale markeder. Den fortsatte vækst skal dog sikres gennem øget salg på selskabets hovedmarkeder.

BoConcept Holding A/S, som er børsnoteret og har hovedsæde i Herning, offentliggjorde i fjor en ambitiøs vækstplan. Den indebærer, at omsætningen skal fordobles og nå to mia. kr. i 2010/11.

Udviklingen det seneste halve år har underbygget ambitionen. Salget voksede da med tæt ved 20 pct.

I denne uge har BoConcept op mod 1.000 forhandlere og butiksmedarbejdere samlet til såkaldt InspirationsCamp i Herning, hvor selskabet bl.a. præsenterer dem for spritnye kollektioner og tiltag.

Et af dem er, at BoConcept efter de seneste års forvandling er klar til ny ekspansion rundt om på kloden.

Schweiz og Italien

..

Læs også