Bundrekord i teleklager

2007 vil sætte bundrekord i klager til Teleankenævnet. Siden 2003 er antallet af klager halveret.

For fem år siden var det at klage over sit tele-, mobil- og internetselskab ved at udvikle sig til en nationalsport for danskerne. Sådan er det ikke længere.

»Vi ser fortsat tilbagegang i antallet af klager og venter yderligere et fald på 10 pct. i 2008,« siger Ib Tolstrup, direktør i teleselskabernes brancheorganisation, Telekommunikationsindustrien (TI).

De endelige tal for 2007 er endnu ikke gjort op, men et kig på de foregående år viser, at antallet af klager er faldet 57 pct. fra 2003-2006.

Det lave antal forklarer Ib Tolstrup med, at ankenævnet, som drives og betales af telebranchen, har fået selskaberne til at fokusere skarpt på kundeklager.

»I TI er vi overbevist om, at ankenævnet har været med til at modne branchen,« siger han og hentyder til, at offentliggørelsen af de årlige klagestatistikker, som udstiller selskabernes beskidte vasketøj, har udviklet sig til en begivenhed, der giver genlyd i televerdenen.

Dyr fornøjelse


..

Læs også