Bank jagter nyt image

Det skal være slut med det støvede image som arbejderbank.

Nu vil Arbejdernes Landsbank være synlig og konkurrencedygtig - og dermed lokke flere kunder til.

Arbejdernes Landsbank fyrer op under en kæmpe imagekampagne, der vil strække sig over de næste år. Det nuværende kundegrundlag på 180.000 kunder skal vokse med mindst 5 pct. om året frem mod 2009, og det mål er godt på vej.

»Vi kan se, at det går den rigtige vej hver måned. I år tror jeg, vi lander på en vækst på omkring 3 pct. i nettotilgangen af kunder. Så det er absolut et ambitiøst, men realistisk mål, vi har sat os,« siger ordførende bankdirektør i Arbejdernes Landsbank Gert Jonassen. Midlet til at få flere kunder i pengeinstituttet er blandt andet at ryste det lidt støvede image som arbejderbank af sig, samtidig med at banken vil blive bedre til at konkurrere med de øvrige banker.

/ritzau/

BRANCHENYT
Læs også