Sag kan give gevinst for Galleri Lego

Galleri Lego kan komme ud af sagen mod legetøjsgiganten LEGO med et styrket brand og bedre salg af produkterne, vurderer markedsføringsekspert.

Foto: Carsten Lauridsen. Foto: Carsten Lauridsen/Polfoto

Trods en langvarig retssag mellem LEGO og Galleri Lego, kan kunstmaler Louise Lego få bonus for indsatsen i form af øget branding af hendes forretning.

"Sagsanlæg er selvfølgelig spændende med hensyn til at skabe kendskab omkring et brand. Vi husker Hirtshals Mejeri, som kom i Arlas mølle. Da Hirtshals anlagde sag mod Arla for at holde Hirtshals ude af visse butikker, blev kendskabet til Hirtshals Mejeri helt anderledes højt i dele af befolkningen. Hirtshals blev et bedre kendt brand," fortæller Jens Carsten Nielsen, centerleder ved Center for Marketing Communication, CBS...

BRANCHENYT
Læs også