De rige er skubbet ud af luksusbutikkerne

De dyre mærkevareforretninger er belejret af teenagere og middelklasse. Men hvad gør velhaverne så?

Foto: Gucci Foto: Gucci Foto: AP/David Guttenfelder. Foto: David Guttenfelder

Når man i dag træder ind i en Louis Vuitton- eller Gucci-butik, skal man ikke forvente at se mange af de rigtigt velhavende kunder. I et stadigt større antal fyldes butikkerne i stedet af folk fra middelklassen og efterhånden også af mange teenagere. Men hvad er der så blevet af de rige?


De køber såmænd stadig de samme mærker, men i stedet for at købe tasker fyldt med logoer, som er populære hos middelklassen, lægger de mere vægt på kvaliteten og det unikke i produktet.

Hos Louis Vuitton bestiller de derfor deres egen personlige taske i stedet for at udvælge en i butikken, for når det kommer til denne gruppe, bliver meget stadig lavet på bestilling...

BRANCHENYT
Læs også