Carlsberg: BBH vokser

Det går fortsat fremad for BBH. Omsætning i BBH steg til knap 8,2 mia. kr. mod godt 6,1 mia. kr. Den primære drift nåede op på knap 2 mia. kr. mod knap 1,5 mia. kr. i de første ni måneder af sidste år.

- Stigningen afspejler en volumenstigning, et forbedret pris/mix-bidrag på ca. 12 pct.point og ca. -3 pct. som følge af ændringer i valutakurser. I tillæg til et højt aktivitetsniveau betød højere priser på råvarer og distribution, at omkostningerne udviklede sig parallelt med omsætningen, skriver Carlsberg. Overskudsgraden blev 24,0 pct., hvilket er marginalt lavere end i samme periode sidste år, skriver Carlsberg.

BBH har styrket sin position i Rusland og øget markedsandelen til 37,7 pct. fra 36,3 pct. i 2006. Forklaringen er en fortsat positiv udvikling for de vigtigste nationale mærker Baltika og Tuborg samt de regionale mærker...

BRANCHENYT
Læs også