Julebryggen hitter

Julen lover godt for bryggerigiganten Carlsberg i år. Salget af Tuborg Julebryg har indtil videre slået alle rekorder siden julebryggen blev lanceret i forbindelse med den såkaldte J-dag for fjorten dage siden. Antallet af solgte julebryg er lige nu 20 pct. højere end på samme tid sidste år.

Foto: Klaus Gottfredsen Foto: Klaus Gottfredsen

- Vi har fået en flyvende start på alle måder. Både salgsmæssigt, og med hensyn til hvordan den er blevet taget imod af vores kunder. Vi starter sæsonen med J-dag, som vi har gjort ekstra meget ud af i år, hvor vi besøgte 100 flere kunder end normalt. Det er klart, at det påvirker salget positivt, og det smitter også af på salget i dagligvarebutikkerne, siger marketingchef Carsten Suhrke, fra Tuborg Marketing, til RB-Børsen.

På J-dag 2. november besøgte de 58 Tuborg lastbiler 100 kunder flere end sidste år. Salget er efter to uger 20 pct. over salget sidste år, og selv når der tages højde for, at Carls Jul er udgået i år, så er det samlede salg af julebryg over 5 pct. højere end sidste år...

Læs også