Alta-kæden i offensiv

Dagrofa har købt Alta-kæden. Dermed får købmændene for første gang adgang til lavprismarkedet og kan konkurrere med Netto, Fakta, Aldi og Lidl om kunderne.

»Vi har bemærket, at konkurrencen er skærpet efter etablering af mange nye forretninger. Men jeg er overbevist om, at der er tale om en midlertidig opbremsning. Der er plads til mere discount i Danmark, og vi vil have vores del af markedet,« siger Carsten Normann. Foto: Arkivfoto Foto: Arkivfoto

Der er lagt op til endnu hårdere kamp om discountmarkedet, hvor der i forvejen kæmpes hårdt om kunderne. Lavpriskæden Alta, som netop er blevet købt af den købmandsejede detailgigant Dagrofa, skal være landsdækkende. Målet er at tage kampen op mod branchens to andre store aktører Coop og Dansk Supermarked, som ejer henholdsvis Fakta og Netto.

»Med købet af Alta har den frie købmandssektor endelig fået adgang til discountmarkedet, som i de seneste år har haft den største vækst. Den mulighed skal udnyttes, og vi er ambitiøse. Målet er at blive landsdækkende, så vi kan udnytte potentialet,« siger Carsten Normann, der er koncernchef i Dagrofa...

BRANCHENYT
Læs også