Fragmenteret kommunikation koster 67.000 kroner pr. medarbejder

Erhvervslivet spilder hvert år millioner af kroner på unødvendige udgifter og tabt arbejdsfortjeneste. Det skyldes primært dårlig planlægning og forældede kommunikationsløsninger hos virksomhederne, viser en uafhængig undersøgelse foretaget blandt 517 brugere af professionelle kommunikationsløsninger i USA og Europa, herunder Danmark.

En brugerundersøgelse foretaget af det uafhængige analysebureau Insignia Research på vegne af Siemens Enterprise Communications afslører, at der ligger store omkostninger skjult i fragmenteret kommunikation hos langt de fleste virksomheder.

Undersøgelsen, som er den største brugerundersøgelse foretaget blandt virksomheder og deres medarbejdere til dato, viser blandt andet, at virksomheder med 1.000 ansatte mister op til 67 mio. kr. om året i tabt arbejdsfortjeneste og udgifter, der kunne have været undgået. Det er op til 67.000 kroner pr medarbejder...

BRANCHENYT
Læs også