14,7 mio. kr. for 30 sekunders tv-reklame

Når de amerikanske fodboldmillionærer løber på banen til den store finale - The Superbowl XLI - i Miami den 4. februar vil prisen for en reklameblok på 30 sekunder i tv sætte rekord.

San Diego Chargers running back LaDainian Tomlinson har været blandt de store profiler i den igangværende NFL-sæson. Foto: AP/Denis Poroy Foto: AP/Denis Poroy

Amerikansk fodbold har i årtier haft en uovertruffen fanskare, og herhjemme er interessen steget markant i de seneste år som følge af en stærkt øget tv-dækning. Det hele kulminerer i år i Miami med en kamp, der traditionelt har årets højeste seertal i USA.

Derfor har priserne på reklamer i tv sat en række rekorder ved netop The Superbowl. I år sendes kampen på det nationale tv-selskab CBS. Prisen for enreklameblok står ikke på nogen åben prisliste - tværtimod omgærdes de af en masse hemmelighedskræmmeri - men kilder i branchen oplyser ifølge CNN Money, at CBS i år kræver en pris, der ligger lidt over sidste års 2,5 mio. dollars...

BRANCHENYT
Læs også