TV-stationer aftalte at støtte Berlusconi

Hemmelige optagelser af telefonsamtaler, som den italienske avis La Repubblica onsdag afslørede, tyder stærkt på, at den statslige tv-station RAI og den private rival Mediaset aftalte, hvordan de skulle give den bedste omtale af Silvio Berlusconi, da han var premierminister.

Silvio Berlusconi havde som premierminister kontrol med de statsejede medier, samtidig med at han personligt ejede en række tv-stationer og aviser. Foto: AP/Antonio Calanni. Foto: AP/Antonio Calanni

Sagen har kastet et nyt søgelys på, hvordan politikere sætter sig på medierne i Italien.

La Repubblica gengiver samtaler fra 2004 og 2005 mellem de øverste chefer i RAI og den private tv-gigant Mediaset, som ejes af Berlusconi...

BRANCHENYT
Læs også