Når tale er guld

Her er retorikerens bud på, hvordan du kan lure Arla-bossen og andre erhvervspersonligheder trickene af og blive bedre til at kommunikere, så det skaber værdi for virksomheden.

Arla-bossen Peder Tuborgh er Årets Erhvervstaler i år. Foto: Morten Flarup Foto: Morten Flarup

Er man ikke født karismatisk, veltalende og med et godt udseende, må man arbejde med sin fremtoning. Man kan lære meget af succesfulde danske og udenlandske topdirektører.

Det mener Søren Mikkel Berg, som er rådgivende retoriker i konsulentvirksomheden Rhetor, der rådgiver topledere, politikere, jurister og andre fremtrædende personer i at levere budskaberne knivskarpt og overbevisende.

Karriere har bedt ham sætte fingeren på, hvilke egenskaber der gør en god erhvervstaler.

Vigtigst er troværdighed, mener Søren Mikkel Berg. Og en topchef, som har den til overflod, er Asger Aamund fra Bavarian Nordic.

Troværdige Aamund

..

BRANCHENYT
Læs også