Ud med gammeltænkning

Endelig en bog om nytænkning der ikke forfalder til alt for mange sjove lege og tomme ord, som ikke rækker til noget som helst.

Tom Bjerregaard har skrevet bogen ”Nytænkning - 1001 metoder til kreativ forandring”. Han rammer meget tæt på plet med denne bog, og den har alle de ting, som der er behov for i forbindelse med en forandringsproces.

Det er en værktøjskasse, hvor alt er med. Men ligesom de fleste andre bøger om dette emne, er der ikke noget om de kedelige dele af forandringsprocesserne - økonomi og it. Hvad koster det her, og hvad nu hvis det ikke går godt. Her kunne forfatteren (lige som alle de andre) godt bruge lidt krudt.

Ikke for at være bogholder. Men fordi enhver forandring i en virksomhed skal kunne ses på bundlinjen.

Bogen er ydmyg i forhold til emnet, hvilket er en dejlig befrielse for de mere svulstige bøger om emnet.

»Jeg er glad for, at du vil bruge din sparsomme tid på min bog.« Det er den første sætning. Så er tonen slået an til næsten 400 sider om, hvordan man skal gøre. Og i modsætning til mange konsulentbøger, hvor man aldrig kommer helt i bund, så er linen løbet helt ud...

BRANCHENYT
Læs også