Tv-reklamer i tilbagegang

Tv-mediets andel af salg af reklameplads er faldende, viser en ny opgørelse. Omsætningen er størst på trykte medier.

Mens tv-mediet mister terræn fra 28 til 21 pct. af den samlede omsætning, er trykte reklamer - herunder postomdelte reklamer - fortsat størst med en andel 46 pct. Foto: Post Danmark

TV-reklamers andel af reklame- og markedsføringsbureauers omsætning fra salg af reklameplads og tid faldt med 7 procentpoint forrige år. Det viser en ny opgørelse fra Danmarks Statistik, som har registreret omsætningen ved salg af reklamer.

Mens tv-mediet mistede terræn fra 28 til 21 pct., oplevede reklame ”via andre medier” en vækst på 5 procentpoint og udgør nu 7 pct. Reklame via andre medier omfatter blandt andet emballagereklame, reklameprodukter, indretning af udstillingslokaler og dekoratørvirksomhed...

BRANCHENYT
Læs også