Microsoft affyrer BPOS-missilet i morgen

Nu er Microsoft klar med sin nye, store cloud-satsning. Firmaet kan og vil selv. Men hvad med partnerne?

I morgen slår Microsoft dørene op til en af selskabets helt store satsninger, når kæmpen fra Redmond for alvor kaster sig ind i cloud-areaen blandt konkurrenter som Google og SalesForce.

Microsoft lancerer nemlig sin nye Business Productivity Online Suite-løsning (BPOS), der er en samling af Microsofts kerneprodukter i cloud-baserede udgaver. For eksempel vil man fremover kunne få adgang til mailsystemet Exchange og vidensdeling SharePoint i online-udgaver.

Dermed sætter Microsoft handling bag visionen, der blev luftet på Microsofts store partnerkonference sidste år. Og en vision, som topchef Steve Ballmer også fremhævede i et interview med Computerworld nogle måneder senere.

Og nu sker der så noget, fortæller Erik Kaae, direktør for marketing og produkter i Microsoft Danmark. I morgen lanceres nemlig Business Productivity Online Suite, der markerer starten på en ny cloud-strategi.

"Det er et meget vigtigt led i vores kæmpe strategiskifte, som skete for et par år siden. Det er det, vi nu begynder at iværksætte kraftigt," siger Erik Kaae.

"Vi tager nogle af vores kerneprodukter, som har store omsætning og stor markedsandel, og bringer dem til markedet på en ny måde for kunderne," siger han.

Microsoft kan og vil selv

..

BRANCHENYT
Læs også